Spotkanie w ramach projektu RID
Celem projektu jest opracowanie zaleceń w zakresie stosowania oznakowania eksperymentalnego i jego wpływu na zachowania kierujących, z uwzględnieniem bezpieczeństwa oraz efektywności ruchu. Przedsięwzięcie zakłada także opracowanie zasad i metod oceny oznakowania ze względu na komunikatywność treści i formę prezentacji znaków.
W badaniach (zaplanowanych na 2017 rok) w Instytucie Transportu Samochodowego zostanie wykorzystany wysokiej klasy symulator jazdy AS 1200-6 oraz Wiedeński System Testów Psychologicznych, a w ramach zadań realizowanych przez konsorcjantów zostaną wykonane optyczne pomiary cech fizycznych oznakowania.
Projekt „Oznakowanie eksperymentalne dróg w aspekcie zachowań uczestników ruchu” będzie realizowany i finansowany do 2018 roku w ramach przedsięwzięcia „Rozwój Innowacji Drogowych”. Projekt jest efektem umowy, w której Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zobowiązały się do wspólnego finansowania projektów B+R przyczyniających się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, efektywności systemu zarządzania ruchem, a także opracowania optymalnych norm i standardów planowania, projektowania, technologii oraz budowy i eksploatacji dróg w Polsce. Dzięki dofinansowanym projektom możliwe będzie wypracowanie innowacyjnych rozwiązań, które posłużą zarządcom dróg, przedsiębiorcom oraz biurom projektowym w unowocześnieniu infrastruktury drogowej w Polsce.