Spotkanie zamykające projekt HIT-2-Corridors

„Rozwijając infrastrukturę tankowania wodoru w Europie” pod tym hasłem zorganizowano w Brukseli spotkanie wieńczące europejski projekt HIT-2-Corridors.

W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele m.in.: Parlamentu Europejskiego, Komisji Europejskiej, instytucji europejskich działających na rzecz promocji wodoru jako paliwa oraz członkowie projektu HIT-2-Corridors, w tym reprezentanci Instytutu Transportu Samochodowego (dr hab. inż. Wojciech Gis, mgr Mikołaj Krupiński).

Podczas spotkania partnerzy projektu zaprezentowali wyniki zakończonych działań, które stanowiły wstęp do dyskusji na temat roli wodoru w korytarzach transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. Ponadto przedstawiciele Unii Europejskiej podkreślali w swoich wystąpieniach fakt, iż wykorzystanie tego paliwa do napędu pojazdów wyposażonych w ogniwa paliwowe (w samochodach osobowych i w autobusach komunikacji miejskiej) oraz wsparcie budowy infrastruktury do ich tankowania jest kluczowe z punktu widzenia ochrony środowiska w Europie.

Szczegółowe zagadnienia omawiane przez ekspertów na spotkaniu:

  • „Wodór dla transportu” – instrumenty oraz perspektywy finansowe w ramach Komisji Europejskiej,
  • „Prezentacja wyników projektu HIT-2-Corridors” – ich znaczenie dla korytarzy transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T (w obszarze Morza Północnego i Morza Bałtyckiego; korytarza skandynawsko-śródziemnomorskiego),
  • Implementacja technologii napędu wodorowego w krajowych i regionalnych planach rozwojowych dla Belgii, Polski, Finlandii, Rygi (Łotwa), regionu Västra Götalands i Halland (Szwecja),
  • Nowe stacje tankowania wodoru w: Sztokholmie, Göteborgu i Helsinkach,
  • Analiza strategiczna rozwoju technologii wodorowej w Europie na przykładzie floty pojazdów zasilanych ogniwami paliwowymi.

W ramach spotkania przewidziano także prezentacje pojazdów wyposażonych w ogniwa paliwowe.

***

Celem europejskiego projektu HIT-2-Corridors jest stworzenie oraz integracja europejskiej sieci infrastrukturalnej służącej wykorzystaniu tego paliwa w transporcie samochodowym.

W następstwie prac projektowych powstały krajowe plany wdrożeniowe sieci stacji wodorowych dla Belgii, Finlandii i Polski oraz regionalny plan realizacji stacji tankowania wodoru dla Rygi (Łotwa). Z kolei w Finlandii i w Szwecji zostały wybudowane trzy stacje zasilania pojazdów wodorem.

Więcej informacji na temat europejskiego projektu: hit-2-corridors.eu

Galeria

Używamy plików cookies i podobnych technologii w celach reklamowych, statystycznych, identyfikacyjnych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu i jednocześnie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zawsze możesz zmienić swoje ustawienia przeglądarki wyłączając obsługę cookies. Informujemy, że wyłączenie plików cookies, utrudni korzystanie z naszej witryny lub może uniemożliwić jej poprawne działanie na Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
close