Ktoś pił i chce prowadzić? Zawsze reaguj! – kolejna odsłona kampanii społecznej „Piłem – Nie Jadę!”

Wystartowała czwarta odsłona kampanii społecznej „Piłem – NIE Jadę!”, zainicjowana przez Wyborowa Pernod Ricard. Akcja skupia się na edukacji i promowaniu właściwych postaw. Na kwestię nietrzeźwych kierowców zwraca uwagę w niestandardowy sposób – w ramach kampanii przygotowano krótkie filmy opublikowane w Internecie. Nie znajdziemy w nich jednak przerażających statystyk, raczej zachętę do reagowania, kiedy widzimy osobę, która spożywała alkohol, a mimo to chce prowadzić.

„Większość z nas nie aprobuje prowadzenia samochodu przez nietrzeźwych kierowców, ale zwykle nie reagujemy, gdy osoba pijana siada za kierownicą – bo nie wiemy, jak się zachować. Tymczasem istnieją skuteczne i nieskomplikowane sposoby działania w tej sytuacji, które mógłby zastosować każdy z nas. Dlatego ważne jest, aby opracować algorytm reagowania na próby prowadzenia „pod wpływem” i zademonstrować go w formie kilku prostych kroków” – powiedziała dr Agnieszka Bratkiewicz, ekspert kampanii.

Kampania „Piłem – NIE Jadę!” to kolejna odsłona globalnego projektu Responsib’ALL Day, prowadzonego przez Grupę Pernod Ricard na całym świecie, w oparciu o zobowiązania wobec Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Ich celem jest promowanie właściwych postaw związanych z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu. Jednym z postulatów jest ograniczenie zjawiska prowadzenia samochodu po alkoholu – do czego nawiązuje tegoroczna odsłona polskiej kampanii „Piłem – Nie Jadę, REAGUJĘ!”.

Warto wspomnieć, że w ubiegłym roku działania skierowane były po raz pierwszy także do rowerzystów. W Polsce dostępna jest również aplikacja mobilna AlkoFAKTY, która w przystępny sposób pokazuje, w jaki sposób ludzki organizm reaguje na alkohol. Stanowi też dobre uzupełnienie wiedzy na temat odpowiedzialnej jego konsumpcji. Do tej pory aplikację ściągnęło blisko 14 000 osób. Aplikacja AlkoFakty jest całkowicie darmowa i dostępna na smartfony w systemie Android oraz iPhony.

Akcji „Piłem – NIE Jadę!” patronuje miasto Poznań, portal kampaniespoleczne.pl, Instytut Transportu Samochodowego, Stowarzyszenie Polska Wódka jak również Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. Organizatorem jest Wyborowa Pernod Ricard.

FILMY DO OBEJRZENIA NA KANALE YOUTUBE PIŁEM-NIE JADĘ:

https://youtu.be/pdqcwBYYsZ4

https://youtu.be/xk2poeIZjsE

 

Używamy plików cookies i podobnych technologii w celach reklamowych, statystycznych, identyfikacyjnych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu i jednocześnie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zawsze możesz zmienić swoje ustawienia przeglądarki wyłączając obsługę cookies. Informujemy, że wyłączenie plików cookies, utrudni korzystanie z naszej witryny lub może uniemożliwić jej poprawne działanie na Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
close