Seminarium projektu eMAP

14 maja w siedzibie Instytutu Transportu Samochodowego zorganizowano seminarium pt. „Elektromobilność – rynkowe scenariusze potencjalnego rozwoju rynku oraz polityczne wyzwania”.

Celem spotkanie było przedstawienie wyników analiz, zrealizowanych w ramach europejskiego projektu eMAP, które dotyczyły rozwoju rynku pojazdów elektrycznych w perspektywie roku 2030.

Seminarium poprowadzili: dr hab. inż. Wojciech Gis (kierownik projektu eMAP ze strony polskiej) oraz dr Edward Menes, doradca Dyrektora ITS.

W gronie zaproszonych gości znaleźli się m.in. przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwa Gospodarki, firmy Toyota oraz operatorzy flot samochodów osobowych.

W ramach seminarium pracownicy Instytutu Transportu Samochodowego przedstawili szereg prezentacji:

  • Zakres europejskiego projektu eMAP - Wojciech Gis, Edward Menes, Jerzy Waśkiewicz,
  • Polityczne przesłanki i efekty środowiskowe rozwoju elektromobilności w Unii Europejskiej - Jerzy Waśkiewicz, Wojciech Gis, Iwona Balke,
  • Zainteresowanie elektromobilnością wśród potencjalnych użytkowników w Unii Europejskiej - Iwona Balke, Wojciech Gis, Edward Menes, Jerzy Waśkiewicz,
  • Zainteresowanie nabyciem i eksploatowaniem samochodów elektrycznych w Polsce - Jerzy Waśkiewicz, Wojciech Gis, Edward Menes,
  • Narzędzia polityczne i ich wpływ na rozwijanie elektromobilności w Unii Europejskiej - Maciej Menes, Wojciech Gis, Edward Menes, Jerzy Waśkiewicz,
  • Prognoza rozwoju rynku samochodów elektrycznych w Unii Europejskiej do 2030 r. - Mikołaj Krupiński, Wojciech Gis, Edward Menes, Jerzy Waśkiewicz.
***

Instytut Transportu Samochodowego jest wykonawcą projektu eMAP - Elektromobilność - rynkowe scenariusze potencjalnego rozwoju rynku oraz polityczne wyzwania.

Celem projektu jest określenie przyszłościowych zakresów i skali użytkowania samochodów elektrycznych w warunkach europejskich oraz uwarunkowań ekonomicznych i technicznych związanych z rozwojem systemu elektromobilności.

Opracowane modele matematyczne w przedmiotowym zakresie, poza aspektem ekonomicznym i społecznym uwzględniają kwestie zapotrzebowania energii i kwestie oddziaływania nowatorskich rozwiązań na środowisko człowieka. Istotnym zadaniem projektu jest określenie przedsięwzięć o charakterze politycznym, mających na celu promowanie wykorzystania nowych nośników energii w transporcie samochodowym.

Horyzont czasowy opracowanych scenariuszy rozwoju samochodów elektrycznych to lata 2025-2030. W przyszłościowych scenariuszach zakłada się uwzględnienie zróżnicowania ekonomicznego regionów UE, wpływającego na tempo „elektryfikacji" transportu samochodowego, stąd udział w projekcie takich krajów, jak Niemcy, Finlandia i Polska. Rynki tych krajów zostaną poddane szczegółowej analizie w aspekcie potencjalnych możliwości i potrzeb związanych z użytkowaniem samochodów elektrycznych.

Projekt jest współfinansowany przez Komisję Europejską oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Więcej informacji

Galeria

Używamy plików cookies i podobnych technologii w celach reklamowych, statystycznych, identyfikacyjnych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu i jednocześnie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zawsze możesz zmienić swoje ustawienia przeglądarki wyłączając obsługę cookies. Informujemy, że wyłączenie plików cookies, utrudni korzystanie z naszej witryny lub może uniemożliwić jej poprawne działanie na Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
close