Spotkanie z międzynarodową grupą naukowców

Z inicjatywy prof. dr hab. inż. Zbigniewa Kowalewskiego w dniu 9 września 2014 r. w Instytucie Transportu Samochodowego odbyło się spotkanie z międzynarodową grupą wybitnych naukowców z dziedziny eksperymentalnej mechaniki ciała stałego. Wśród nich byli:

  • Profesor Hisaaki Tobushi; Wydział Mechaniczny, Instytut Technologii w Aichi, Yachigusa, Yakusa-cho, Toyota, Japonia;
  • Profesor Narinder Kumar Gupta; Komputerowe Centrum Badań i Edukacji, Indyjski Instytut Nauki w Bangalore, Indie;
  • Profesor David Hayhurst; Szkoła Zaawansowanej Mechaniki, Wydział Lotnictwa i Inżynierii Lądowej, Uniwersytet w Manchesterze, Anglia;
  • Dr hab. inż. Elżbieta Pieczyska; Zakład Wytrzymałości Materiałów, Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN, Warszawa, Polska;
  • Dr inż. Ryosuke Matsui; Wydział Mechaniczny, Uniwersytet w Hiroshimie, Higashi-Hiroshima, Japonia;
  • Dr inż. Kohei Takeda; Wydział Mechaniczny, Instytut Technologii w Aichi, Yachigusa, Yakusa-cho, Toyota, Japonia.

Ze strony ITS w przedsięwzięciu uczestniczyły następujące osoby:

  • Prof. dr hab. inż. Zbigniew Kowalewski, Centrum Badań Materiałowych i Mechatroniki ITS;
  • Dr inż. Dariusz Rudnik; Centrum Badań Materiałowych i Mechatroniki ITS;
  • Dr inż. Tadeusz Szymczak; Centrum Badań Materiałowych i Mechatroniki ITS;
  • Dr inż. Wojciech Moćko; Centrum Badań Materiałowych i Mechatroniki ITS;
  • Dr hab. inż. Krystyna Pietrzak; Centrum Badań Materiałowych i Mechatroniki ITS;
  • Anna Niedzicka, Centrum Zarządzania i Telematyki Transportu ITS;
  • Inż. Arkadiusz Matysiak; Centrum Zarządzania i Telematyki Transportu ITS;
  • Lic. Mariusz Zbyszyński, Centrum Zarządzania i Telematyki Transportu ITS.

Celem spotkania było zaprezentowanie możliwości badawczych Instytutu Transportu Samochodowego w zakresie badań materiałowych. Uczestnicy zostali zapoznani z nowoczesną aparaturą badawczą Centrum Badań Materiałowych i Mechatroniki, w tym: serwo-hydraulicznymi maszynami wytrzymałościowymi jedno- i dwuosiowymi, systemami cyfrowej korelacji obrazu (DIC) makro i mikro do bezkontaktowych pomiarów polowych rozkładów składowych stanu odkształcenia; wibroizolowaną platformą badawczą do testowania elementów zawieszenia pojazdów samochodowych, zestawem pełzarek wyposażonym w nowoczesna elektronikę do akwizycji wyników z badań; dwuosiową elektrodynamiczną maszyną wytrzymałościową do badań wysokoczęstotliwościowych oraz osiowo-skrętną maszyną TMF dedykowaną do programowalnych obciążeń termiczno-mechanicznych.

Goście mieli również przyjemność odbycia jazdy na szkoleniowo-badawczych symulatorach samochodu ciężarowego i osobowego wysokiej klasy wyposażonych w ruchome platformy oraz doświadczenia oddziaływania siły ciężkości i bezwładności odpowiednio na symulatorze dachowania i zderzeń w Centrum Zarządzania i Telematyki Transportu.

Używamy plików cookies i podobnych technologii w celach reklamowych, statystycznych, identyfikacyjnych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu i jednocześnie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zawsze możesz zmienić swoje ustawienia przeglądarki wyłączając obsługę cookies. Informujemy, że wyłączenie plików cookies, utrudni korzystanie z naszej witryny lub może uniemożliwić jej poprawne działanie na Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
close