„Klub Pancernika Klika w Fotelikach” wśród zwycięzców konkursu Kampania Społeczna 2013 roku
7 maja w Teatrze Kamienica w Warszawie na uroczystej gali wręczono nagrody i wyróżnienia siedemnastu kampaniom ze stu zgłoszonych do konkursu. Jurorzy oceniali nie tylko kreację i estetykę, ale całokształt działań komunikacyjnych, w tym również dobór odpowiednich narzędzi i efektywność.
Jury złożone ze specjalistów z dziedziny marketingu społecznego i komunikacji społecznej oceniało kampanie w siedmiu kategoriach. W kategorii Kampanie instytucji publicznych przyznano dwa wyróżnienia: dla Komendy Głównej policji za "The Most Wanted App" oraz dla Instytutu Transportu Samochodowego za "Klub Pancernika Klika w Fotelikach".
Głównym bohaterem kampanii jest Pancernik Gustaw, przypominający dzieciom i ich rodzicom o konieczności stosowania fotelików podczas jazdy samochodem. W tym roku przekaz koncentrował się na grupie wiekowej 9 – 12 lat. Badania po wcześniejszych edycjach pokazały, że o ile bezpieczeństwo młodszych dzieci znacznie się poprawiło, o tyle dzieci ze starszej grupy wiekowej częściej przewożone są bez odpowiednich zabezpieczeń. W spocie skierowanym do dzieci pokazano, że samodzielne zapinanie pasów może być sposobem na wyrażenie własnej dojrzałości, a także elementem rywalizacji z rodzicami. Drugi spot skierowany do dorosłych przekazywał, że niezależnie od wieku dzieci, dorośli powinni dbać o ich bezpieczeństwo w pojazdach.
Uzasadniając wyróżnienie jury podkreśliło odpowiedni dobór tematyki kampanii - bezpieczeństwa starszych dzieci w ruchu drogowym - jako ważny społecznie problem oraz skierowanie przekazu do właściwych grup docelowych.