Spotkanie podsumowujące realizację projektu eCall

W dniu 6 lutego 2014 roku odbyło się spotkanie podsumowujące realizację projektu pt. „Opracowanie metodyki oceny systemu automatycznego powiadamiania o wypadkach drogowych - eCall", będącego grantem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Projekt realizowany był w konsorcjum: Instytut Transportu Samochodowego, Instytut Łączności - Państwowy Instytut Badawczy, firma Automex sp. z o.o.

Celem spotkania było przedstawienie końcowych wyników i wniosków płynących z projektu a także dyskusja na temat wdrożenia w Polsce ogólnoeuropejskiego systemu szybkiego, automatycznego powiadamiania o wypadkach drogowych - eCall. W trakcie spotkania przedstawiono genezę, założenia i efekty zrealizowanego projektu. Ponadto zaprezentowano symulator urządzeń eCall, moduły wykrywania kolizji oraz wyniki badań stanowiskowych przeprowadzonych w warunkach rzeczywistych.

W ramach projektu wykonane zostały badania zmierzające do ustanowienia norm dla funkcjonalności urządzeń - elementów systemu eCall. W projekcie wykonano również symulacyjne stanowiska do badania poprawności współpracy z sieciami operatorów GSM w trakcie zestawiania połączeń z numerami alarmowymi E112, oraz w zakresie zgodności nadawanych komunikatów z wymaganiami europejskich norm i specyfikacji. Stanowiska posłużyły wytworzeniu metodyki i procedury oceny urządzeń systemu zarówno dla ich warstwy sprzętowej jak i funkcjonalnej. Autorzy projektu podkreślają, że wyniki badań mogą być pomocne dla organów administracji rządowej, które będą wdrażać te rozwiązania. 

eCall to ogólnoeuropejskim system szybkiego powiadamiania o wypadkach drogowych. System związany jest z inicjatywą „eSafety", która jest częścią kompleksowej strategii Komisji Europejskiej na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach.

Zgodnie z wytycznymi od października 2015 r. nowe samochody osobowe sprzedawane w UE będą wyposażone w system eCall, który w razie potrzeby automatycznie wezwie pomoc do miejsca wypadku - samochodowe urządzenie będzie automatycznie aktywowane po zderzeniu łącząc się ze służbami ratunkowymi przy użyciu sieci telefonii komórkowej i umożliwiając przekazanie danych elektronicznych oraz nawiązanie połączenia głosowego. Zgłoszenia będą obierane przez centralę, którą będzie stanowił odpowiedni terytorialnie punkt przyjmowania zgłoszeń o wypadkach, funkcjonujący w ramach sieci telefonów alarmowych E112. Urządzenie będzie również umożliwiało aktywację manualną przez odpowiedni przycisk w kabinie pojazdu.

 

 

Używamy plików cookies i podobnych technologii w celach reklamowych, statystycznych, identyfikacyjnych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu i jednocześnie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zawsze możesz zmienić swoje ustawienia przeglądarki wyłączając obsługę cookies. Informujemy, że wyłączenie plików cookies, utrudni korzystanie z naszej witryny lub może uniemożliwić jej poprawne działanie na Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
close